Bezpečně II.

15.03.2023

Zavolal mi pan X z pojišťovny a upozornil mě, že jsem zapomněl poslat tu splátku na pojistku proti smrti, a tudíž velmi riskuji, že tato si pro mě přijde a zanechá mou rodinu bez prostředků. Vymluvil jsem se na pana W, že mi pojistku přenastavil, ale pana X jsem tím nevyvedl z míry, odvětil, že pan W již na jejich oddělení nepracuje, protože pojistky jím uzavřené byly nevýhodné. Řekl jsem, že v tom případě pojistku jím sjednanou obratem zaplatím, protože byly-li pojistky pro pojišťovnu tak nevýhodné, že pojistitel dostal výpověď, musely být výhodné pro pojistníka, tedy pro mě. Pan X mi na to řekl, že životní pojištění teď sjednává výhradně on, ale že připomínky pana W ohledně dalších smrtelných chorob samozřejmě implementuje do nového balíčku životního pojištění. A že mi balíček co nevidět pošle. Protože vím, že naše pošta mi nebyla schopna doručit žádný balíček, který jsem si objednal, souhlasil jsem. "Tak domluveno," řekl pan X, " a pan W se vám ozve co nevidět, pracuje teď na odboru pojištění domácností," dodal ještě a zavěsil.

Na rozdíl od České pošty mi mail funguje, takže mi balíček přišel do dvou dnů. No, balíček, byla to spíš Pandořina skříňka. Otevřel jsem ji a vyvalily se na mě rakoviny, mrtvice, degenerativní onemocnění mozku a další a další potvory. Zůstal jsem stát neschopný pohybu, protože spinální atrofie tam byla taky. A to všechno za patnáct stovek měsíčně. Ta, která z nich bude nejrychlejší, zaplatí mým dětem místo mě studia na vysoké škole. Tento vzkaz jsem našel na dně skříňky. I odepsal jsem panu X: Děkuji za Váš balíček, který mi rozšířil obzory. Některá onemocnění jsem dosud neznal. Další zásadní choroby ale ještě v balíčku chybí. Postrádám tyto: Multicentrická forma Castelmanovy choroby, Degosův syndrom, Kuru a chřipku. S pozdravem a přáním pevného zdraví váš výhledový pojistník MB

Odpověď dorazila za týden: Vážený pojistníku, prostudovali jsme Váš návrh na doplnění život ohrožujících onemocnění do Vašeho individuálního balíčku životního pojištění. Jsme toho názoru, že nemoc Kuru není třeba do pojistky zahrnovat, neboť se nedomníváme, že provozujete rituální kanibalismus. Vzhledem k tomu, že multicentrickou formou Castelmanovy nemoci onemocněl v posledních pěti letech v České republice jeden člověk a Degosův syndrom nebyl zaznamenán u nikoho, můžeme tato onemocnění zahrnout do vašeho individuálního pojištění bez příplatku. Proti chřipce se, prosím, naočkujte. Podepsán tým životního pojištění pojišťovny XY.

Takže jsem je s tím pojídáním mozků nevystrašil. A chorobami, kterým nerozumí nikdo na světě, kromě těch několika lidí, kteří jimi trpí, neodradil. Ještě je to pobavilo. "No ale počkejte, na chřipku jste mi naletěli, holenkové," pronesl jsem nahlas jako úvod k odpovědi: Vážený týme životního pojištění, Vaše rozhodnutí zařadit do balíčku životního pojištění multicentrickou formou Castelmanovy nemoci a Degosův syndrom, a to bez navýšení ceny za pojištění, považuji za velice prozíravý krok, který Vám jistě přinese řadu nových pojistníků. Mě však mezi nimi neuvidíte, neboť chřipka je pro mě zásadní a osobní věc. Samozřejmě se očkuji pravidelně každý rok. Jako moje teta. Zemřela před čtyřmi lety na chřipku. Váš bývalý pojistník MB. Odpověď dosud nepřišla.

Copyright © 2018 | Martin Brož
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky