Zrušuje se z moci úřední

25.01.2023

Asi jste si všimli, že občas bojuji s větrnými mlýny vyhlášek, směrnic a metodických pokynů i ve Středečníku. Že je to snaha zcela pošetilá? Ano, to je, ale já myslím, že Středečník má být i Don Quijotský. Činím tak ale jen sem tam, protože výchova, škola a posléze i život sám, se ze mě snaží tento povahový rys vymýtit za - chtěl jsem napsat každou cenu - ale to je jednak fráze a pak to ani není pravda. Cenou jsou ústupky z toho co chci udělat, po čem toužím, co odmítám. Jsou to drobné, sotva postřehnutelné ztráty, tato území však ztrácím navždy. Proto mi udělalo obrovskou radost, když mé apely na zjednodušení našeho právního řádu byly vyslyšeny. Právě dnes v Poslanecké sněmovně v prvním čtení schválili zákon, který ruší přes deset tisíc zákonů, nařízení a vyhlášek od roku 1918 až do roku 2018! To je skoro na medaili za zásluhy, takové zlepšení života občanů díky mé iniciativě. Nebo alespoň cenu Magnesia litera za blog roku. Abych zjistil, jak moc jsem se zasloužil o stát, podívám se, o kolik se teď lidi budou mít líp.

Tak třeba bude zrušen zákon o zrušení celibátu učitelek z roku 1919.  Teda vlastně nevím, jestli to bude pro nové prvňáčky výhra, když zase začne platit. A vůbec, znám sice učitelky, kde by to prospělo, ale i takové, u kterých by celibát byl vyloženě škoda. Tohle zrušení zákona o zrušení se mi zdálo býti paskvilem, než jsem přečetl dodatek, že zrušením právního předpisu nebudou dotčeny právní vztahy, které na jeho základě již dříve vznikly. Zřejmě se tím má zabránit rozvodům, přemítal jsem, k čemu je zrušení zrušení zrušení. Takže je to vlastně zákon na ochranu rodiny. Teď se slečny, co studují na pedagogické fakultě, musejí rychle vdát, než celibát projde druhým čtením a posvětí ho senát a prezident.

Co mě ale naštvalo, je zrušení zákona o zrušení odměn udavačům daňových přestupků. U nás se udává s chutí zdarma a tento typ společenského vyžití nepotřebuje podporu ve formě subvencí. Zapomněl jsem, že stát ve své moudrosti myslí na všechno. Stát nebude mít dost peněz na výplaty udavačům daňových přestupků, bude muset zvýšit daně, které o to víc nebudou chtít lidi platit, takže přibude důvodů k udávání, takže se budou muset zvýšit daně, pes jitrničku sežral. Stát je geniální kapitalista. 

Naopak zcela klidným mě nechalo zrušení zákona o čtvrté pětiletce z roku 1966. Protože umím do pěti napočítat, zjistil jsem pomocí prstů, že můj ročník tam nespadá a tedy mě se tento zákon netýká. Ovšem zneklidněni byli mí o pár let starší kamarádi, co to prý pro ně znamená, jeden se ptal, jestli si nemá nechat vyměnit občanku a druhý jestli se nemá přeočkovat proti obrně, když to očkování neplatí. Uklidnil jsem je oba tím dodatkem, že zrušením právního předpisu nebudou dotčeny právní vztahy, které tím vznikly, ale oni, že tomu nerozumí, abych jim to vysvětlil. "Nic se nemění," pravil jsem klidně, "stát si na vás činí stále nárok jako předtím." A když se jim to nelíbilo, dodal jsem, "I když jste se, díky zrušení let 1966 až 1971, nenarodili."

Člověk naštěstí není živ paragrafy ale chlebem. Proto byl zrušen zákon o výrobě chleba. Stejně ho nikdo nedodržoval. Ten zákon vlastně museli zrušit. Chleba tak jak má být, už dneska nikdo neupeče, kdyby někoho napadlo vymáhat dodržování zákona o chlebu, tak by lidi umřeli hlady.

Tak vidíte, jak se budete mít dobře. Český právní řád bude očištěn o 10 283 zbytečných právních předpisů. A jestli máte strach z celibátu, nebo že jste se nenarodili, tak máme dodatek. Nic se nezmění.

Copyright © 2018 | Martin Brož
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky